Nieuws: HanzaRailTeam viert (contract)eindpunt Hattem met gebak

Een klein feestje bij de bouwers van de Hanzelijn: het HanzaRailTeam heeft dinsdagavond het contractuele eindpunt bereikt. De spoorstaven die vandaag van de trein rolden waren de laatste kilometers spoor van de Hanzelijn. In mei begon de combinatie VolkerRail Strukton Rail met de aanleg van de sporen bij Lelystad met behulp van werktreinen van o.a. BAM. Om het behalen van Veluwelijn aansluiting te vieren werd er getrakteerd op gebak waardoor de sfeer erg goed was onder de bouwers.

De komende maanden zullen er nog verschillende werkzaamheden worden uitgevoerd. Zo zal volgende week de bovenste laag van het ballastbed worden gestort en wordt het tweede spoor voorzien van spoorstaven.

Het contract van het HanzaRailTeam loopt tot aan de aansluiting met de Veluwelijn. De bovenbouw wordt vanaf dat punt overgenomen door DuraVermeer die vanaf volgende week begint met het storten van ballast op de brug.


(Door een fout in het systeem is per ongeluk een verkeerde ondertitel bij de video geplaatst.)

Bekijk alle foto's, klik hier!

Geplaatst op: 02-11-2010 00:00.00

Reacties

Frederik Melenhorst schreef op Din 02 Nov @ 23.18u:
Wederom mooi filmpje, leuk om te zien hoe ze de rails leggen.
Vraagje: op 1.40 zie je zo'n metalen V midden in spoor ...waarvoor is dat toch?

Groeten

Reactie webmaster:
Dat is ontsporingsgeleiding; je ziet dat vooral op bruggen en viaducten.
Tim schreef op Woe 03 Nov @ 00.33u:
Reactie op hierboven: hoe werkt dat dan, webmaster?

Reactie webmaster:
Het zorgt er voor dat wanneer een trein dreigt te ontsporen weer wordt terug gedrukt naar de rails. Je ziet ontsporingsgeleiding vaak op bruggen en viaducten.
Bernard Huis in 't Veld schreef op Zon 07 Nov @ 23.05u:
Kleine correctie op bovenstaande. Die anti-ontspoor rails is niet om te voorkomen dat een trein ontspoort, maar zorgt ervoor dat als een trein ontspoort de schade beperkt wordt. Bij bruggen voorkomt het dat de trein van de brug afstort, maar in Amersfoort op station 1 voorkomt het bijvoorbeeld dat een ontspoorde trein de steunpilaren van het naastgelegen gebouw kapot maakt.

Maar mooie foto's weer! Ik volg de bouw op de voet en dat gaat erg handig met deze site!

Van mijn zijde ook een vraag aan de webmaster: weet je toevallig wanneer de eerste proefritten gereden gaan worden op de Hanzelijn?

Reactie webmaster:
Pas midden volgend jaar worden de eerste testritten gereden. De aansluiting bij Hattem moet namelijk eerst af zijn, alvorens er treinen op de Hanzelijn kunnen rijden.

Reactie plaatsen

Naam
Email adres
Website
 
Reactie
Anti-spam:
In welk jaar is
de Hanzelijn klaar?

Zie ondertitel website in logo

Welkom op deze site!

De afgelopen jaren werd de Hanzelijn gebouwd tussen Lelystad en Zwolle. Omdat de Hanzelijn nu officieel in gebruik is genomen, zal er weinig recent nieuws worden geplaatst. De site zal voornamelijk online blijven als digitaal foto archief. Veel kijkplezier!

Recent nieuws

45.000 reizigers pakken de trein op...
Hanzelijn officieel geopend door Ko...
Persrit over de Hanzelijn
Gigantische Hanzeboog op Legoworld ...
Expositie Hanzelijn door kunstenare...

Video's

Sponsoren


Last Minute Vakantie
Kortingscode
Gratis Proefmonsters

1 bezoeker online

 • Bezoekersaantallen / statistieken
© Hanzelijn-Hattem.nl 2007 - 2017 | Sitemap
© StefanVerkerk.nl